Co tak naprawdę uzyskujemy ze środków na naukę ?

Rektorzy uczelni technicznych rozmawiają o przyszłości

PAP- Nauka w Polsce, 2.03.2012

Rektorzy uczelni technicznych rozpoczęli w czwartek w Łodzi dwudniową konferencję, podczas której omawiają problemy kierowanych przez siebie instytucji. Jednym z głównych tematów jest spadek liczby potencjalnych studentów.  …..

Coraz częściej konkurentami naszych uczelni stają się bowiem uczelnie zagraniczne, które również u nas szukają kandydatów do studiowania” – powiedział PAP Ratajczak.

Zmniejszająca się liczba studentów to jeden z pierwszych tematów poruszonych przez rektorów podczas pierwszego dnia konferencji. Szefów uczelni martwi również niska „kosztochłonność” kształcenia na kierunkach technicznych, co wpływa na obniżenie dotacji z budżetu państwa. Zdaniem rektorów kierunki techniczne zostały niedoszacowane przez resort Nauki i Szkolnictwa Wyższego, co może się odbić na jakości kształcenia…..Według nowego rozporządzenia kosztochłonność kształcenia na uczelni technicznej to jest tylko 2,5. To niski wskaźnik, który obniża dotacje i może mieć wpływ nie tylko na poziom kształcenia, ale również na innowacyjność polskiej nauki” – powiedział Bielecki…..Dodał, że uczelnie muszą być przygotowane na coraz większą „ekonomizację” nauki i szkolnictwa wyższego, która sprawia, że coraz częściej pojawia się pytanie nie tylko o wysokość nakładów na naukę i szkolnictwo wyższe, ale też o sposób wykorzystywania pieniędzy. „Chodzi o to, co tak naprawdę uzyskujemy z tych środków” – wyjaśnił Ratajczak.

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: