Najstarsza polska uczelnia pozbywa się swoich studentów.

Jagielloński wyrzuca studentów [list]

Edyta Muszyńska – Gazeta wyborcza, 26.08.2012

Mam szokującą informację, najstarsza polska uczelnia właśnie pozbywa się swoich studentów.

UJ likwiduje uzupełniające studia magisterskie – filologia polska kierunek nauczycielski, niestacjonarne. Przez trzy lata szkolenia licencjackiego największe sławy UJ wpajały nam zasady służby, wybraństwa i służby, po czym dowiedzieliśmy się, że najważniejszy jest rachunek zysków i strat – bilans musi wychodzić na plus, a kierunki nierentowne wyrzuca się z grafika….Jak rozumieć grzmiące z katedr UJ tyrady o zaniku wszelkiej polskości, rozleniwieniu umysłów i „chodzeniu na łatwiznę” . Jestem wzburzona i skonsternowana, zwłaszcza, że nikt poza informacją, że możemy wybrać coś innego, nie powiedział „przepraszam”…….wierzyłam, że nie jestem sumą wpłat wpływającą na konto – czyżbym się myliła?

Wiele razy zwracano nam uwagę na tradycję, na naszą historię i często zaściankowy sposób jej spostrzegania… Czy taka polityka władz uczelni to kontynuacja historii…

komentarze 4

  1. Mogę podpisać się pod wypowiedzią koleżanki obiema rękami. Również rejestrowałam się na wspomniane studia magisterskie. To, w jaki sposób uczelnia potraktowała swoich studentów, budzi ogromne wątpliwości natury etycznej. Przez te trzy lata nigdy do głowy by mi nie przyszło, że moja przygoda z polonistyką skończy się w taki sposób. Zostałam poinformowana o przyjęciu na studia, zgłosiłam się w wyznaczonym terminie, dokonałam wpisu, wręczono mi umowę i byłam pewna, że będę studentką I roku. Niestety, nie pomyślałam o tym, że uczelnia może kierować się tylko względami natury ekonomicznej. Jeśli jedynie te względy były ważne dla decydentów, to naprawdę nie rozumiem, dlaczego nie zaproponowano nam podniesienie czesnego – byłby to dla nas dużo mniejszy problem. W moim odczuciu, nieuruchomienie naboru uzupełniającego we wrześniu było działaniem celowym, zmierzającym do wykończenia studiów zaocznych. Jest to dobry czas na zamknięcie kierunku, ponieważ pozostał tylko III rok studiów licencjackich i II magisterskich. Sądzę, że szybciej mogłabym studiować filologię polską na jakimś zagranicznym uniwersytecie, niż na najsławniejszym, POLSKIM Uniwersytecie Jagiellońskim.

  2. USA aliant ZSSR przeciw II RP deportuje PhD aby promowac Rosje
    Sowiecka:

    Namawiam wszystkich do NIEOGRANICZONEGO BOJKOTU SZKOL i SYSTEMU SZKOLNICTWA WYZSZEGO W POLSCE wyroslego z PRL i nieograniczonej emigracji do innych krajow celu nauki aby doprowadzic do zamkniecia wszystkich panstwowych wyzszych uczelni w Polsce za MOJA DEPORTACJE w 2007 z przeslaniem od USA ze najwyzszy tytul naukowy USA PhD jaki posiadam bedzie podlegal sowieckiemu systemowi akademickiemu w Polsce.

    USA wywozac mnie sila do Polski z domu i prywatnego biura w stanie Utah gdzie pracowalem naukowo narazila mnie na nostryfikacje, habilitacje i paramilitarna Profesure nominowana przez Prezydenta. Moja wiza studencka F-1 wygasla juz w 1997. Mimo ze mam Noblowskie odkrycia naukowe i tytul naukowy z PRYWATNEJ UCZELNI w stanie Nowy Jork University of Rochester z wykladowcami z Harvardu, Stanford i Princeton w USA dominujacymi nad swiatem i Europa technologicznie i naukowo sowiecki system akademicki w Polsce blokuje mnie ustawa od pelnej profesury i uniemozliwia samodzielnosc naukowa. Wykorzystano moje zmeczenie i niedozywienie kiedy po nieudanej z powodu przeszkody probie przekroczenia granicy Kanady wlasnym samochodem bez inspecji wobec braku zielonej karty polna droga postanowilem sprobowac jeszcze raz na cichym silniku i bez swiatel na przejsciu autostrady I-15. Jechalem z wlasna prezentacja na miedzynarowa konferencje naukowa w Calgary.
    Dlatego od deportacji w 2007 musze mieszkac za granica.
    USA spowodowalo tym przeciwko mnie straty powyzej 30 milionow dolarow.

  3. Mało tego UJ do tej pory nie oddał niektórym studentom pieniędzy za czesne, które musieli wcześniej zapłacić!!!

  4. Skoro „wręczono” Pani umowę, to z jej lektury wynikały gwarancje „niewygaszania” kierunku lub ich brak

Skomentuj

