Sprawa zadłużenia AWFiS w Gdańsku w opinii b. rektora

Były rektor AWFiS w Gdańsku: Zmniejszyłem zadłużenie uczelni

Tadeusz Huciński- Gazeta Wyborcza Trójmiasto,  31.08.2012

…..minister nauki może wprowadzić m.in. do gdańskiej AWFiS komisarza z powodu długów. Były rektor oświadcza, że to nie on doprowadził do tej sytuacji, ale „nowe władze Uczelni z rektorem Waldemarem Moską na czele”.

Oświadczenie byłego rektora AWFiS

blog b. rektora T. Hucińskiego 31.08.  2012

W związku z możliwością wprowadzenia przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego do Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku kuratora (pisze o tym „Gazeta Wyborcza” z dnia 31.08.2012) z zadaniem naprawienia jej fatalnej sytuacji finansowej, polegającej na przekroczeniu strat finansowych o ponad 50%  rocznej dotacji z budżetu państwa, oświadczam że doprowadziły do niej nowe władze Uczelni z rektorem Waldemarem Moską na czele.

        Jako jedyny rektor gdańskiej Akademii w latach 2009-2010 posiadałem i wdrażałem do realizacji plan ekonomiczny, dzięki któremu udało mi się zmniejszyć przejęte po poprzednikach zadłużenie z 2,6 mln zł. do 1,9 mln.
        Podjęte przeze mnie działania z całą pewnością wyprowadzały AWFiS na finansową prostą. Zostały jednak brutalnie przerwane ministerialną decyzją o odwołaniu mnie z funkcji rektora, podjętą pod naciskiem wpływowej grupy pracowników Uczelni, której interesy moja działalność naruszała………
Skomentuj

