Mała szkodliwość społeczna plagiatu ?

Prokuratura o plagiacie wykładowczyni poznańskiego uniwersytetu: Społeczna szkodliwość nieznaczna
GW POznań

Prof. Aurelia Klimkiewicz zajmuje się literaturą feministyczną, stereotypami i komunikacją na Uniwersytecie w Toronto.
Dwa lata temu przeglądała książkę, której współautorką jest Alicja Ż., wykładowczyni poznańskiego Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Klimkiewicz tekst wydał się dziwny. – Ja piszę po francusku, ona po polsku, nie od razu więc zorientowałam się, na czym ta dziwność polega – opowiada „Wyborczej”. – Wzięłam jeden ze swoich artykułów i zaczęłam analizować akapit po akapicie. Moje podejrzenia się potwierdziły: spora część tekstu jest dokładnym tłumaczeniem mojej publikacji, zresztą bardzo dobrym tłumaczeniem.
Sprawą zajęła się prokuratura na poznańskim Starym Mieście. Zarzuciła wykładowczyni plagiat, podejrzana przyznała się do winy.
Tyle że prokurator Marek Polak nie domagał się dla niej kary…….

Skomentuj

