Studenci kopiują nie tylko prace dyplomowe

Studenci plagiatują każdy temat

Dziennik Polski

Nauka. Studenci kopiują nie tylko prace dyplomowe. A wykładowcy najczęściej przymykają na to oczy. Koniec stycznia tego roku. Studenci seminarium magisterskiego jednego z kierunków humanistycznych na Uniwersytecie Jagiellońskim oddają promotorowi pierwszy rozdział pracy. Sześciu na dziewięciu z nich przynosi teksty kupione w internecie. – Pięciu studentów kompletnie nie wiedziało, co jest w rozdziale, jeden nie pamiętał nawet tematu pracy! Pierwszy raz od 20 lat zdarza mi się taka sytuacja – mówi promotor. ….

…. Problem w tym, że na takie praktyki często jest przyzwolenie ze strony pracowników uczelni – Kiedyś cala dwudziestoosobowa grupa przyniosła mi prace semestralne, które były skopiowane z internetu. O sprawie poinformowałam dziekana, ale zamiast ukarać studentów, dał mi do zrozumienia, że to ja działam na szkodę wydziału, bo o studentów trzeba zabiegać, a nie zniechęcać – mówi nam doktorantka jednej z uczelni w Krakowie.

Skomentuj

