Co dolega szkolnictwu wyższemu w Polsce

Co dolega szkolnictwu wyższemu w Polsce,
czyli jak nikt nie odważy się zmienić starych układów z PRL-u. 

…. system jest zbyt zbiurokratyzowany i niekompetentny i żaden minister nie odważy się „ruszyć stare układy”….

Główne grzechy polskiej akademii
Po pierwsze, wydajność polskiego naukowca jest absurdalnie niska w stosunku do Zachodu. Nadprodukcja pseudo-naukowców i profesorów przyjęła formę epidemii. Jakość prac doktorskich i habilitacyjnych spadła. Aby sprostać nowym wymogom (system punktowy) profesorowie i kadra naukowa w szkołach państwowych zaczęła „publikować” buble w „obskurnych” czasopismach międzynarodowych, których nikt nie czyta. …Polska Komisja Akredytacyjna dokonuje oceny stanu naukowo-dydaktycznego uczelni i “zawyża poprzeczkę”, ale nadal nie jest ważna strona merytoryczna, kto i co wykłada? – ważne jest, żeby zgadzała się liczba profesorów i “kadry naukowej”, aby uzyskać akredytację. A to, że jest to fikcja na papierze, komisję nie interesuje – jak naprawdę wygląda praktyka….

Zakończenie
Polska jest jeszcze w XIX w. ze swoją mentalnością i strukturą szkolnictwa wyższego. Wiele się mówi, ale niewielu jest chętnych do radykalnych zmian i reform. Ważniejsze jest podtrzymanie „starych układów” na uczelniach.

Jedna odpowiedź

  1. Kłopot w tym właśnie, ze ten syf NIKOMU nie dolega.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: